View Full Version : HTC Hero óf HTC HD2?
Wout H
12-29-2009, 11:25 AM
Ik mag binnenkort een nieuwe telefoon uitkiezen van Hi (wat lief!). Nu lopen er hier een paar figuren rond met een HTC Hero, en ik was wel benieuwd naar de ervaringen :).
Eigenlijk wil ik een telefoon met android, maar ik lees hier en daar uiteenlopende berichten over de Hero. Menu's zouden schokken, net zoals foto's e.d. Die HTC HD2 heeft daar natuurlijk geen moer last van, vanwege zijn 1GHz chip, alleen die heeft dan weer windows mobile.
Overal lees je dat windows mobile naar is, maar dat lees ik voornamelijk van mensen die een nogal hoog geek-gehalte hebben. Hoe vervelend is windows mobile?
Tnq!
HTC Hero:
3,2 inch
Android
5 megapixel
http://www.carkitstunter.nl/contents/media/htc%20hero.jpg
HTC HD2:
4,3 inch
Windows Mobile 6.5
5 megapixel + LED-flits
http://www.telecomnieuws.com/wp-content/uploads/2009/11/htc-hd2.jpg
Nice!
Mijn HTC die ik hiervoor had draaide ook op windows en als ik dat vergelijk met de Hero die op android draait, ben ik meer tevreden over de android omdat windows weleens vast liep en dat heb ik met android nog niet gehad.
Enige min puntje aan de hero is dat hij soms traag reageert.
voor de rest is het een top foon.
Van schokken heb ik geen last van gehad.
Rogier hoe is jou ervaring met de Hero...?
ik let vooral op Ghz, gps, en hoeveel ik hem kan modden met programma's etc. nooit een android gehad. kan je btw geen iphone nemen of wil je dat niet? die oude htc van mij had windows mobile 5 geloof ik, had ik ook gewoon kunnen upgraden naar 6 etc, kan dat ook met android? zelf alles er gewoon opknallen?
Laurens
12-29-2009, 12:21 PM
hi heeft geen iphones
hi heeft geen iphones
Telefoontje met de klantenservice en als je klantwaardering hoog genoeg is hebben ze er wel 1 voor je hoor, om te voorkomen dat je naar T-Mobile gaat ;)
Ik vind de Hero echt onwijs tof! Vind het toestel zelf ook wat mooier, maar dat is natuurlijk niet zo relevant. Beetje jammer alleen dat ik er niet mee kan bellen ;)
Nog geen last gehad van traagheid, maar goed, ik gebruik hem op het moment ook niet echt.
Hij heeft gewoon GPS enzo, puur de Ghz is natuurlijk leuk, maar Windows Mobile vergt volgens mij wel meer van je telefoon dan Android, waardoor de meerwaarde misschien toch tegenvalt.
Ojah, en de camera's zijn altijd kut van HTC, dus daar hoef je sowieso niet naar te kijken ;)
Wout H
12-29-2009, 04:25 PM
Nou als ik de filmpjes bekijk van de menu's en foto's en dergelijke, zie je soms haperingen op die Hero. Terwijl de filmpjes van de HD2 overal soepel gaan, ondanks windows mobile.
De grootste bedreiging voor het gebruiksgemak van de Hero is de cpu: de Qualcomm-processor, met zijn kloksnelheid van 528MHz, kan zijn werk gewoonweg niet aan. Widgets doen er te lang over om te verversen en de software blijft zo nu en dan even hangen. Dat is hinderlijk en doet afbreuk aan het goede gevoel dat de software en het OS de gebruiker geven.
Nouja puur die GHz boeit me niet, al was hij 1 MHz, maar alles soepel dan hoor je mij niet. Ik denk dat ik een beetje leip wordt van een telefoon met mooie scroll animaties die schokken, :P. Het enige waarom ik die Hero zou willen, is vanwege de opensource Android apps, daar heeft windows er nou eenmaal minder van..
Ik heb mijn Hero afgelopen week een nieuwe update gegeven en nu heb ik geen last meer van schokken in menu switchen!
Sjoerd
01-09-2010, 01:42 PM
Mijn HD is kut! Ik ben blij met mijn siemens c139!
Rogier
01-09-2010, 04:36 PM
Android ftw!
Wout H
01-10-2010, 06:20 PM
Als de Nexus One in Europa multitouch blijkt te zijn, wordt dat hem. Anders toch de HD2 denk ik :).
Ik ging van ochtend even internetten met Ipod van John en moet zeggen dat ik hem fijner vond dan de HTC Touch HD.
Rogier
01-10-2010, 09:41 PM
Ja de iphone werkt wel goed.. maarja, als je er niets mee kan kan er ook niets fout.
Nexus One
" 3,7"-display met een resolutie van 480x800 pixels, zo weten anonieme bronnen aan Tweakers.net te melden. Ook zou het toestel niet beschikken over een 1GHz Snapdragon-processor, maar draaien op een 600MHz ARMv6-processor; mogelijk gaat het om de MSM7227-chipset van Qualcomm."
HD2
Schermresolutie480x800
Schermdiagonaal4,3
"GSM-ChipsetQualcomm QSD8250
Processorsnelheid 1GHz
is die nexus one dan niet slomer? lijkt meer een hypephone dat google op de markt wil brengen.
Wout H
01-11-2010, 09:30 AM
Nee de Nexus One krijgt dezelfde chipset als de HD2. Het verschil zit hem in Android vs. Windows Mobile en de grootte van het scherm.
En er zal niet zoveel gehype over zijn, aangezien google al meerdere telefoons heeft uitgebracht.
Ja de iphone werkt wel goed.. maarja, als je er niets mee kan kan er ook niets fout.
Daarom pleit ik voor back to basic!
http://dekrook2.codefellas.com/files/image/oudemobieletelefoon.jpg
Wout H
01-19-2010, 02:19 PM
HD2 is onderweg :9!
Nice! veel plezier ermee ;)
Wout H
01-25-2010, 09:34 AM
Hij roelt :D.
Laurens
04-07-2010, 10:02 AM
Ik heb ook maar wat nieuws besteld! :)
HTC Desire is besteld! Komt deze maand uit, en als het goed is wordt ie 21 april geleverd :D
http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/681/htc-desire-vodafone.jpg
Wout H
04-07-2010, 10:13 AM
Awesome :)
Wout H
04-07-2010, 10:49 AM
Als ik toendertijd kon kiezen uit die Desire, had het zeker die geworden :D Android EN Snapdrageon :9
Ik nam toen ook een nieuwe htc. Duurde 2 maanden voordat hij bezorgd kon worden ;(. Hij ziet er overigens wel weer goed uit :)
Laurens
04-07-2010, 11:23 AM
Ja, maar jij bent Koen en ik ben Laurens
Wout H
04-08-2010, 03:56 PM
Er staat een review op tweakers, wat een geil ding is het zeg :).
Laurens
04-08-2010, 06:09 PM
Je mag hem straks wel even vasthouden, als ik 'm heb.. Wel je schruksel afvegen dan!
Haman
04-10-2010, 02:29 PM
Iphone! Kan je alles mee en het werkt altijd!
Wout H
04-10-2010, 03:26 PM
Je zegt het verkeerd, wát je er mee kan, werkt iig goed. Maar daar houdt het mee op :P.
Haman
04-12-2010, 08:22 AM
Het maakt niet uit welke jee neemt! Je kan op allemaal tegenwoordig iMobsters spelen :D
Haman
04-12-2010, 08:23 AM
Je zegt het verkeerd, wát je er mee kan, werkt iig goed. Maar daar houdt het mee op :P.
Noem jij eerst iets wat jij wel kan en ik niet dan maak ik daarna een lijstje :D
Wout H
04-12-2010, 09:30 AM
Filmpjes op een fatsoenlijke resolutie afspelen.
Het aan kunnen passen van wat ik wil, dus bijvoorbeeld niet gebonden aan de lay out van iPhone OS.
Het uitbreiden van het geheugen.
Degelijke camera.
Wat kan de iPhone wel, en de mijne niet? Op een aantal spelletjes na, maar zo zijn er ook een zooi die andersom niet afspelen :).
Wout H
04-12-2010, 09:46 AM
Voordeel van de iPhone is simpelweg dat er ontzettend veel apps voor zijn. Maar dat legt Apple nu ook al aan banden..
Android market is anders ook redelijk uitgebreid en open source ipv apple licenties ;)
Wout H
04-12-2010, 10:41 AM
Precies, afgezien van het feit dat ik geen Android heb :P. Maar ik denk wel dat Android straks iPhone OS gaat inhalen.
Sjoerd
04-12-2010, 11:11 AM
fanboys.
Haman
04-12-2010, 01:48 PM
Filmpjes zijn prima hoor, youtube, uitzendinggemist, en ik kan zelfs films streamen die op mn pc staan!! Layout komt in de volgende update en kan nu met jailbreak. Camera is prima maar kan idd beter. Geheugen kan tot 32 gb, dat haal je niet met sd!
Wout H
04-12-2010, 01:53 PM
De resolutie van je scherm is meer dan 2x zo klein, je filmpjes zien er vast goed uit, maar op overige smartphones met een grotere resolutie dus per definitie beter :P.
Geheugen met SD gaat ook tot 32GB :).
Maar de vraag was, wat kan de jouwe wel en de mijne niet :D.
Laurens
04-12-2010, 01:54 PM
Haha mooie telefoonbattle!
Go wout! ;)
Wout H
04-12-2010, 01:59 PM
Ja het boeit ook geen hol verder, wat je op de iPhone kan, werkt heel goed. En op het moment is dat veruit het beste, maar je weet dat het op den duur gaat worden ingehaald door (iig) Android, en hopelijk ooit eens door windows mobile :).
Al betwijfel ik dat 2e, want volgens mij is de nieuwe windows mobile niet compatible met software voor oudere versies... Maar he, daar is XDA voor! :D
vechten jullie het ff uit, het liefst wel voor juni, dan loopt me contract af.
Haman
04-12-2010, 10:13 PM
Haha het is denk ik een beetje om het even. Waarom wil je een mac book ipv een dell.. De iphone 4 komt in de zomer, die zou ik even afwachten voor je je keuze maakt.
Laurens
04-20-2010, 05:21 PM
Om het even? Volgens mij niet?
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/807988d5_androidhumor.jpg
Wout H
04-20-2010, 07:20 PM
Ik wilde hem net posten, haha :D
Laurens
04-21-2010, 03:52 PM
Nou hij is chillie hoor! :P
Haman
04-23-2010, 09:38 AM
post het plaatje nog eens, hij doet het niet meer
Wout H
04-23-2010, 09:54 AM
Op dumpert (http://www.dumpert.nl/mediabase/918531/807988d5/android_vs_iphone.html) mag je niet deeplinken.
Laurens
04-23-2010, 10:11 AM
dumpert suckt
Haman
04-26-2010, 10:59 AM
Hahaha lol!
Rogier
04-28-2010, 01:47 PM
Awwwww..
Foutmelding Achmea ProxyserverProbleem Rapport:
Active/ISP proxy URL-Filters staan toegang naar URL: "www.dumpert.nl" niet toe.
Message ID:
Bluecoat Web Filter - Access Denied
Probleem Oorzaak:
De door u gevraagde site wordt door Content Blocking tegengehouden op categorie: "Adult/Mature Content;Audio/Video Clips". Deze site bevat geen zakelijk gerelateerde informatie. U dient zich ervan bewust te zijn dat alle handelingen worden gelogd voor management-rapportages.
Wout H
04-28-2010, 01:54 PM
Dumpert leidt af! Aan het werk jij :D.
Access Blocked!
You are trying to access an external web page through AkzoNobel's Internet gateway. Access to this web page is blocked by automatic filtering rules, based on the policy on Internet usage as agreed between AkzoNobel Human Resources and AkzoNobel Corporate Information Management.
Details of the web page you tried to access:
Address: http://www.dumpert.nl/mediabase/918531/807988d5/android_vs_iphone.html
Categorized as: Cinema/TV
User: WinNT://D30\SchumacK
Reason: The category of Cinema/TV has been blocked by your System Administrator
Contact your IT support if you consider this to be an error or you need a more detailed explanation.
Ik voel je pijn Rog.. ;(
Wout H
04-28-2010, 03:03 PM
Echt niet automatic filtering, anders had bier-buikjes er ook niet doorheen zijn gekomen :P.
errr... Bedoel je daar iets ICT achtigs mee of geloof je niet dat dumpert bij mij op stage geblokkeerd is..?
Wout H
04-28-2010, 05:32 PM
Jawel, maar ik denk dat ze geenstijl en consorten handmatig in dat filter hebben gezet :).
dat is de grap, dumpert, fok etc is geblocked, maar geenstijl niet. Net als dat hyves.nl/.net/.sg geblocked is, maar .gs niet :P
Volgens mij zitten ze op de ICT gewoon stiekem de hele dag te hyven & geenstijlen!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.