PDA

View Full Version : TK2010

Wout H
06-08-2010, 06:15 PM
Wat stem jij?

D66 voor mij, Boris van der Ham :).

Laurens
06-08-2010, 06:19 PM
D66, Pechtold

Koos
06-08-2010, 06:25 PM
D66, eerste vrouw op de lijst

Laurens
06-08-2010, 06:30 PM
Cohen (http://www.youtube.com/watch?v=hDwMTtoY9Ls)

nicK
06-08-2010, 06:33 PM
hoe staat D66 tegenover de hypotheekaftrek voor duurdere woningen, de ww en aow? ik wil sowieso een partij stemmen die daar geld vandaan gaat plukken.

Mark
06-08-2010, 06:54 PM
VVD Mark Rutte.

Nick jij ging toch lijst 17 doen :P?

frank
06-08-2010, 07:18 PM
pvv voor deze rebelse jongen

Sjoerd
06-08-2010, 07:29 PM
rebels hoor frank!

Koos
06-08-2010, 07:56 PM
hoe staat D66 tegenover de hypotheekaftrek voor duurdere woningen, de ww en aow? ik wil sowieso een partij stemmen die daar geld vandaan gaat plukken.

de H langzaam afbouwen (breekpunt), ww dunno en de AOW verhogen (alleen SP en PVV zijn daarop tegen)

Wouter
06-08-2010, 08:01 PM
ibvdp euuwwwww pvda

Koen
06-08-2010, 08:46 PM
D66, eerste vrouw op de lijst

Je lijkt mijn moeder wel.

ruud
06-08-2010, 08:59 PM
pvv

Koos
06-08-2010, 10:00 PM
Je lijkt mijn moeder wel.

Jouw moeder is toch ook top?

Ralf
06-08-2010, 10:34 PM
D66 dus, nieuwe topic telaat gezien :P

Voorkeursstem weet ik nog niet.

Sjoerd
06-08-2010, 10:36 PM
Vanaf hoe laat kan je stemmen?

Laurens
06-08-2010, 10:39 PM
van 9 tot 21 dacht ik

Laurens
ohnee, vanaf 07.30

Sjoerd
Oh dat is vroeg! Ik ga morgen halverwege de dag wel even!

Koen
06-09-2010, 10:26 AM
Jouw moeder is toch ook top?

Mijn moeder wel ;)

Nee hoor Koos, D66 stemmers zijn sowieso gaaf! Check de poll maar :D

Johnny
06-09-2010, 12:16 PM
Ik zat te twijfelen tussen D66 en PvdA. Tactische stem.

Een stem voor de VVD is een stem voor de PVV en laat ik daar nou echt geen zin in hebben.

Wout H
06-09-2010, 12:21 PM
De economische standpunten van de PVV zijn veel te links om met de VVD samen te werken.

Je wil iig geen rechts kabinet! Dus taktisch links stemmen is sowieso een goed idee :D.

Koen
06-09-2010, 01:01 PM
Volgens mij zijn er voor de VVD idd betere kandidaten voor een coalitie dan de PVV.

Wout H
06-09-2010, 01:02 PM
Een kabinet met de PVV is nagenoeg onmogelijk, omdat ze een breekpunt van de AOW gemaakt hebben.

nicK
06-09-2010, 01:31 PM
GroenLinks (http://www.groenlinks.nl/) U bent het op 13 punten oneens
Partij voor de Dieren (http://www.partijvoordedieren.nl/)
D66 (http://www.d66.nl/andersja/item/tweede_kamerverkiezingen_2)
PvdA (http://nu.pvda.nl/verkiezingen)
Lijst 17 (http://www.lijst17.nl/)

opeens een heel ander lijstje dan ik eerst had bij de stemwijzer, heb de onbelangrijke dingen (voor mij) nu geen van beide gedaan.

Wout H
06-09-2010, 01:50 PM
Dan moet je vraag overslaan doen, :).

Wout H
06-09-2010, 02:00 PM
Ik heb je onzin CU stem er maar even tussenuit gehaald, Nick :P.

Ralf
06-09-2010, 02:11 PM
Een kabinet met de PVV is nagenoeg onmogelijk, omdat ze een breekpunt van de AOW gemaakt hebben.

PVV wil sowieso niet regeren. Dat kan hij helemaal niet!

Paars 2010 ftw!

Pia Dijkstra is het geworden :P

Wout H
06-09-2010, 02:20 PM
Oh, ik hoor hier net dat de PVV het AOW punt heeft ingetrokken..

Mark
06-09-2010, 03:07 PM
Oh, ik hoor hier net dat de PVV het AOW punt heeft ingetrokken..
Bron?

Wout H
06-09-2010, 03:12 PM
Marcel Schaaf.

Mark
06-09-2010, 03:22 PM
Nou dat word nog wat dan..

Haman
06-09-2010, 03:56 PM
Ik word een beetje moe van die breek punten. Natuurlijk moet op termijn de hyphoteek rente worden afgeschaft maar dat is in deze periode zeker geen middel om geld vrij te maken voor een begroting tekort.

Je moet dat net als Engeland doen als de economie sterk is ander gaat de hele markt onderuit en met de markt de overdrachtsbelasting en werkgelegenheid in alle branches die met woningen en inrichting/ opknappen ervan te maken hebben. = slecht voor de economie en we willen in deze tijd graag -> Goed voor de economie!

Dus nu je bek houden en over een paar jaar weer eens kijken hoe het gaat! Zeker geen breek punt er van maken -> er zijn belangrijkere zaken!!!

Haman
06-09-2010, 03:58 PM
VVD trouwens !!, je kan veel zeggen maar economisch rechts is op dit moment het enige juiste om te stemmen!

CDA en D66 kan ik ook mee leven!

Wout H
06-09-2010, 04:01 PM
Ja, maar de bredere schouders mogen wat mij betreft meer dragen dan het gros, vandaar dat hypotheekrente aftrek inkomensafhankelijk mag worden.

Bovendien is de economie niet het enige waarvan je wil dat het goed is in een land. Een rechts beleid mag dan goed voor de economie zijn, maar het is ook zo asocial en niet-solidair als de pest.

Rogier
06-09-2010, 04:05 PM
VVD is het geworden.

Wout H
06-09-2010, 10:44 PM
Ik krijg een naar onderbuik gevoel van de enorme winst van de VVD en PVV :(.

Koen
06-09-2010, 10:52 PM
...en minder Islam.

Stel je vervangt Islam door Jodendom, komt het dan iemand bekend voor?

Wouter
06-09-2010, 11:09 PM
gargamel en de smurfen?

Sjoerd
06-10-2010, 05:30 AM
Arme Rita... Ritaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Mark
06-10-2010, 07:43 AM
http://www.nu.nl/elections/tk2010/285/graph.png
Gemeente Noordwijk.

Ik hoop dat dit grafiekje te zien is voor jullie.
Lijkt me duidelijk! :)

Sjoerd
06-10-2010, 07:58 AM
haha, wilde net hetzelfde posten!

Koen
06-10-2010, 08:39 AM
gargamel en de smurfen?

Klopt, alleen is er geen recept om uit zes islamieten goud te maken.

Wout H
06-10-2010, 09:03 AM
Kut, VVD de grootste :(

Haman
06-10-2010, 09:07 AM
Ja, maar de bredere schouders mogen wat mij betreft meer dragen dan het gros, vandaar dat hypotheekrente aftrek inkomensafhankelijk mag worden.

Bovendien is de economie niet het enige waarvan je wil dat het goed is in een land. Een rechts beleid mag dan goed voor de economie zijn, maar het is ook zo asocial en niet-solidair als de pest.

Mja, de bredere schouder betalen al veel meer, dat mag toch wel een keertje ophouden. Zo kan je aan de gang blijven.
Mensen die veel verdienen werken vaak hard en langen dagen en bovendien hebben ze eerst jaren gestudeerd. Laten we die werkloze school verlaters maar wat minder uitkeringen geven!!

Wout H
06-10-2010, 09:23 AM
Ze betalen nu inderdaad meer, en dat wil je graag zo houden. Als je geld wil losmaken, doe je dat toch niet bij de mensen die het nodig hebben om rond te kunnen komen?

Tuurlijk moet je beloond worden voor hard werken, en hoe harder je werkt, hoe meer je beloond zou moeten worden. Maar als je nou niet hard kan werken? Daar wordt in het program van de VVD geld vandaan gehaald.

Dan dat begrotingstekort van ze, hoe de fuck wil je dat in 5 jaar tijd wegwerken? Tuurlijk moet het zo snel mogelijk weg, maar dat gaat niet in 5 jaar, tenzij je bezuinigd op dingen als zorg. Van de VVD moet er van alles uit het zorgpakket, ja mensen met een hoop knaken kunnen hun medische rekeningen wel betalen, mensen die gedwongen een uitkering behoeven, niet.

Kinderbijslag niet inkomensafhankelijk? De grootste waanzin, iemand die 3 ton per jaar binnensleept ga je toch niet helpen in het voorzien van zijn of haar kinderen? Zoiets is voor mensen die het van hun reguliere inkomsten niet kunnen betalen.

Geen kilometerheffing? Iemand die meer rijdt op het wegdek, zou toch ook meer moeten betalen aan het onderhoud daarvan?

Heel fijn hoor, zo'n goede economie, maar het is te walgelijk voor worden hoe ze dat willen bewerkstelligen.

Wout H
06-10-2010, 09:24 AM
Ik word er zelfs echt pissig van :P.

Sjoerd
06-10-2010, 09:31 AM
Kinderbijslag niet inkomensafhankelijk? De grootste waanzin, iemand die 3 ton per jaar binnensleept ga je toch niet helpen in het voorzien van zijn of haar kinderen? Zoiets is voor mensen die het van hun reguliere inkomsten niet kunnen betalen.

Die zouden dan sowieso niet moeten overwegen om kinderen te verwekken.

Wout H
06-10-2010, 09:36 AM
Heb jij het geld voor de chemokuur, bestraling en salarissen van medisch personeel te betalen om longkanker te behandelen? Nee he? Nou, dan vind ik niet dat je mag roken.

Zelfde principe, zelfde waanzin.

Ook mensen met weinig geld horen kinderen te kunnen krijgen als ze dat willen. Zeker in dat soort gevallen mag geld imo echt geen rol spelen. Maar het gaat er mij ook niet zozeer om dat arme mensen het wel krijgen, het gaat mij er meer om dat rijke mensen het niet krijgen.

ruud
06-10-2010, 09:49 AM
Haha wout, je kunt wel tussen die praatjesmakers gaan staan.
Nieuwe lijsttrekker D66 wat voor jou:P

Wout H
06-10-2010, 09:51 AM
Haha, ik vind het heerlijk die politiek :). Misschien eindig ik daar op een dag nog wel :idea:.

Sjoerd
06-10-2010, 09:58 AM
A la V. van der G.?

Douwe
06-10-2010, 10:34 AM
dat van die kilometerheffing ben ik het deels mee eens, maar je krijgt wel dat gesjem erbij van het privacy aspect. Is extra crap op de benzinekosten geen optie?

Ralf
06-10-2010, 10:39 AM
Fuck een end op, benzine is al duur genoeg. Het kwartje van kok mag er ook welleens af...

Maar goed wout, hoewel ik me zeer kan vinden in je hele argumentatie, wil ik wel graag even melden dat met VVD de grootste een nieuw paars met GroenLinks toegevoegd een mogelijk gevolg zal zijn, wat gewoon goed is. Kan de VVD lekker overal wegsnoeien en blijft het sociale stelsel nog een beetje intact.

Er moet wel bezuinigd worden wout ;)

Wout H
06-10-2010, 10:49 AM
Ja, ik vind het ook niet erg als de VVD een coalitie vormt ala het oude paars, gister werd de term paars plus al geopperd haha :). Maar wat je echt niet wil, is VVD-CDA-PVV.

Koen
06-10-2010, 11:17 AM
Verhoging van de benzine is volgens mij een prima optie. Je wilt immers de mensen laten betalen die het meest van het wegdek gebruik maken. Dat doe je op die manier en je hebt niet de nadelen van zo'n duur systeem die de privacy aantast. Daarnaast betalen mensen die in ons land vertoeven gewoon mee aan hun weggebruik.

En ik hoop dat de kabinetsformatie links uitvalt, zoals Ralf zegt. VVD met wat sociale inzichten en het komt helemaal goed met de politiek. Ach, welk kabinet er ook komt, we zitten over een jaar toch weer te klagen :P.

Ik heb trouwens gehoord dat als Wilders in de regering komt, hij het Rijnland wil gaan bezetten.

Ralf
06-10-2010, 12:31 PM
Ik stel voor dat we het torrentje gaan bestormen als Wilders in de regering komt :P

Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat Wilders beloofd heeft aan David Cameron om Polen niet aan te vallen. Dus dat zit wel snor.

Opzich hebben jullie wel gelijk qua benzine eigenlijk. Maar benzineprijsverhoging moet dan wel gepaard gaan met afschaffing van de wegenbelasting.

Kun je trouwens ook meteen al die subsidies voor hybride auto's afschaffen, die tanken immers een stuk minder.

Johnny
06-10-2010, 12:37 PM
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die in Woerden woont en werkt in Leiden. Hij kan makkelijk met de trein naar zijn werk. Prima station in Woerden en hij werkt bij het LUMC. Dus uitstappen en naar je werk lopen ligt voor de hand. Qua reistijd scheelt het ook bijna niks. Deze persoon gaat gewoon simpelweg niet met de trein omdat hij dan veel duurder uit is.

Als je het voor dit soort mensen rendabel maakt om wél met het OV te gaan, draagt dat al een hoop bij aan de fileproblemen en de co2 uitstoot.

Daarnaast zijn er genoeg mensen met een auto voor de deur die minder gebruik maken dan anderen. Ik vind het niet niets anders dan normaal dat deze mensen er dan ook meer voor gaan betalen.

Dan weer even het bovengenoemde personage erbij halen. Deze man betaald toch al wegenbelasting, omdat hij ook een auto heeft om zijn boodschappen mee te doen etc. Dan lijkt mij de keuze snel gemaakt om gewoon lekker met de auto te gaan.

kortom. Ik zou graag een kilometerheffing zien en compenseer dat dan weer met de kosten van het openbaar vervoer. Dan hoeft men zich ook weer minder zorgen te maken over de co2 uitstoot en de fileproblemen.

Johnny
06-10-2010, 12:38 PM
ps. geen spijt gehad van mn tactische stem. Toen ik de ballen van de VVD zag springen en dansen wist ik genoeg.

Mark
06-10-2010, 12:40 PM
Ik stel voor dat we het torrentje gaan bestormen als Wilders in de regering komt :P

Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat Wilders beloofd heeft aan David Cameron om Polen niet aan te vallen. Dus dat zit wel snor.

Opzich hebben jullie wel gelijk qua benzine eigenlijk. Maar benzineprijsverhoging moet dan wel gepaard gaan met afschaffing van de wegenbelasting.

Kun je trouwens ook meteen al die subsidies voor hybride auto's afschaffen, die tanken immers een stuk minder.

Daar ben ik het wel mee eens over het afschaffen van wegenbelasting en de benzine iets duurder. Ze moeten de groene auto's flink promoten dan!
Rijd zuiniger en is beter voor het milieu.

Wat betreft Wilders hij mag losgaan op het immigratie beleid, dan bedoel ik alleen mensen toelaten als het niet anders kan ongeacht moslim of niet.
Maar nu komen er gewoon teveel ons land binnen.
Teveel asielzoekers staan nog steeds voor me neus van oeigoer tot Somaliër.
Gelukkig wil rutten het ook aanpakken dus komt wel goed met de immigratie.

Koen
06-10-2010, 01:19 PM
Teveel asielzoekers staan nog steeds voor me neus van oeigoer tot Somaliër.

Dan moet je niet bij de paspoortcontrole gaan staan. Dan lijken het er al snel veel :P.

Van Oeigoeren had ik trouwens nog nooit gehoord. Leuk, zo leer je nog is wat :).

Maar benzineprijsverhoging moet dan wel gepaard gaan met afschaffing van de wegenbelasting.

Uiteraard!

Laatste nieuwsbulletin: Wilders is voor die anschluss van Vlaanderen.

Mark
06-10-2010, 01:47 PM
De Oeigoeren zijn een Turks volk (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Turkse_volken) uit de Chinese (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Volksrepubliek_China) autonome regio (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Autonome_regio_(China)) Sinkiang (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Sinkiang) (Xinjiang). Met ongeveer 8,82 miljoen (2003) personen vormen de Oeigoeren 45% van de bevolking van dit gebied. Hun taal, het Oeigoers (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Oeigoers), behoort tot de Turkse talen (http://www.bier-buikjes.nl/wiki/Turkse_talen).
Bron: Wikipedia

Ze worden zwaar onderdrukt door de regering, en de regering zet nu heeel veel normale chinezen in die provincie zodat er steeds minder oeigoeren komen.

Haman
06-14-2010, 10:16 AM
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die in Woerden woont en werkt in Leiden. Hij kan makkelijk met de trein naar zijn werk. Prima station in Woerden en hij werkt bij het LUMC. Dus uitstappen en naar je werk lopen ligt voor de hand. Qua reistijd scheelt het ook bijna niks. Deze persoon gaat gewoon simpelweg niet met de trein omdat hij dan veel duurder uit is.

Ja of auto en trein gewoon rete duur maken zodat mensen een keer bij hun werk gaan wonen! Leiden - Woerden.. kom op he!