![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
|
|||||||
| Register | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#21 |
|
Tanknaab
|
De positie van het koningshuis in ons land is duidelijk, voornamelijk symbolisch en weinig echte macht. We hebben een duidelijk politiek systeem en ook een politieke leider, de minister-president. Hoe gaat dat in zijn werk als we het koningshuis vervangen voor een President? Welke macht krijgt deze president? Is dat in plaats van de minister-president?
Ik vind het best ok dat we naar het buitenland toe ook nog een koningshuis hebben die Nederland kunnen vertegenwoordiggen zonder politieke affiliaties. Er mag overigens best op bezuinigd worden, maar dat gebeurd al redelijk volgens mij. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
Eens
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Ik denk dat er meer mensen zijn die een koningin willen dan Mark Rutte! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Administrator
|
Als we massaal de koningin verkiezen, hoor je mij ook niet klagen. Nu hebben we niet te kiezen
.
|
|
|
#25 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Bovendien kan een ministerpresident zich dan bezig houden met belangrijkere zaken! |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Administrator
|
Ik denk dat de meeste politieke leiders tegenwoordig hun stemmen niet meer krijgen vanwege het partijprogramma, maar meer vanwege hun charisma.
Ook al gaat het prima zo, principieel vind ik dat we het koningshuis moeten afschaffen.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|